lunes, 6 de marzo de 2017

FEM ÒRBITA


Hola jugadors,
quan Aida ens va proposar pensar una proposta de jugar amb la ciència a l'aula em va vindre al cap el baló d'un mapamundi que ella ens va portar a classe un dia. Des dels Nadals tenia a casa un baló de platja que ens varen regalar a l'aeroport de Castelló quan vam amar a arreplegar a la meua germana que venia per gaudir de les festes amb la família. Doncs ara, ja sabia com el podia aprofitar!!! 

Com que aquest trimestre estem treballant el Sistema Solar a Ciències Socials podríem fer servir aquest joc una volta donats els continguts, per tal de saber si els alumnes els han assolit. Segur que d'aquesta manera els nervis que ens envolten quad estem jugant i la tensió, fent que pensen i donen el millor d'ells.
Així, és que vaig dissenyar el següent joc: FEM ÒRBITA. Abans de jugar, el vaig explicar a l'aula passant-los una fitxa a cadascú per tal de que la llegiren entre tots i entengueren les instruccions a seguir. Una volta van quedar clares vam baixar al pati de l'escola a fer-lo.
L'experiència va ser d'allò més interessant i tots vàrem gaudir repassant el que havíem donat a l'aula, però ara en un escenari diferent: el pati. Vam trencar la rutina, un bon i imprescindible factor sorpresa que els va motivar encara més a participar en aquesta proposta. Al arribar a classe els vaig preguntar i vam fer feedback del joc. Vam tindre com a proposta de millora que la següent vegada el férem baix del porxo, ja que el sol els molestava...

Espere vos haja semblat divertit, nosaltres hem gaudit aprenent!

Moltes gràcies.

Elena Sales Pallarés.

1 comentario:

  1. Elena, gràcies per l'aportació ja que també sóc tutora d'un segon un tant inquet i a voltes em "calfe el cap" pensant tècniques més dinàmiques d'aprenentatge. És també molt oportú donat que els recursos són comuns i no requereix de material del que a vegades ens és difícil aconseguir a les escoles... Com a aportació he pensat que es podria elaborar una variant d'este joc per a treballar els dos moviments de la Terra (translació i rotació) ja que he comprovat que sols representant-ho en classe són capaços d'assimilar un concepte tant llunyà per a ells. Estudiaré la idea amb més profunditat...

    Marta Castelló Cubero

    ResponderEliminar